Dovoz tovaru z eu a následný predaj v ch

Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)
  • Autor
    Príspevky
  • #32676
    Renata Mojova
    Účastník (Participant)

    Ahojte, zaujmaa ci je tu niekto kto sa zivi exportom napr stavebneho,  ci ineho tovaru, nekonkretizujem co. nie potravin. A predajom tu v Ch. Vedel by mi dat par rad. Kedze viem ze svajciari si potrpia na svajciarske vyrobky, je problém sa tu presadit i s kvalitnym vyrobkom napr.od ceskej ci sk firmy? Ako to vidite, ci mate skúsenosti? Za každú odpoveď budem vďačná. Krasny deň 

    #32681
    Hedvika Meinusch
    Účastník (Participant)

    ahoj. pred niekoľkými rokmi manžel riešil vývoz stavebného materiálu z Čiech na jednom fóre a nižšie posielam odpoveď, ktorá mu vtedy veľmi pomohla. Aktuálne tu úspešne predávame pre kamaráta jeho mozaiky, ktoré vyrába a posiela zo Slovenska, dovoz riešime cez https://www.balikdozahranicia.sk/balik-do-svajciarska-cena (vie sa prípadne postarať aj o clo), tak ak by ťa zaujímali ešte nejaké detaily, pokojne napíš 🙂

    “Při exportu přes celnici už cca 6 let musíš mít EORI číslo tvz registraci u celníků , kterou pak musíš mít s ostatníma důležitýma informacema uvedenou na faktuře (něco jako DIČ u finančáku)

    pokud chceš platit 0% clo tak :
    a) zboží musí být tzv “nedostatkové” vis seznam z CH (kde stavební materiály nejsou)
    b) musí ti celníci potvrdit doklad EUR1

    Aby ti tento doklad potvrdili
    a) tak musíš být buď autorizovaný vývozce materiálu , kde pak stačí preferenční věta s číslem autorizace na fatuře (co je mnohem složitější proces takže na jednorázovej vývoz rozhodně nedoporučuji)
    b) musíš mít na celnici ke budeš zaclívat zboží do statusu “vývozu” doložena dodavatelská prohlášení s preferencí původu , že materiály které vyvážíš byly vyrobeny v EU (přiložíš s prvním exportem zboží, oni si to založí pod nějaké číslo jednací k EORI a pak se na něj zpětně odkazuješ při dalších exportech)

    A jako daňový doklad pak neslouží faktura, ale doklad MRN (Movement Reference Number) potvrzený celníkama , tak jako ve všech vývozech mimo EU (MRN musí být řádně ukončeno před vstupem do dané země, jinak ti zruší vývoz a nemůžeš to použít)

    Nicméně bych ti rozhodně doporučoval neprovádět zaclení sám , ale najmout si firmu , která vozí do CH pravidelně a má s tím má zkušenosti i celníka který jim zaclívá pravidelně (a zkontroluje ti i podklady) cena se pohybuje okolo 1500kč / za vystavení MRN+ EUR1 ale může se lišit. Protože jak narazíš na celníka, kterej bude mít “blbej den” , tak ti ten vývoz nepustí k vůli nějaké banalitě (jako je třeba špatně orazítkované EUR1 vývozcem, “nečitelný” podpis už se mi taky stalo , takže vše pod to hůlkovým.. nebo taky razítko u preferenční věty na faktuře i když je orazítkovaná o 10 cm níž..atd atd.. ) a nic s tím neuděláš (respektivě uděláš, ale než to vyřešíš tak ti to auto třeba bude i den dva tři stát někde na celníkách v CZ nebo v CH než tam znovu dojde originál faktury).”

Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.