- This topic has 1 odpoveď, 2 hlasy, and was last updated pred 4 years, 3 months by Hedvika Meinusch.
- AutorPríspevky
- 8 júna, 2020 o 7:58 pm #32676Renata MojovaÚčastník (Participant)
Ahojte, zaujmaa ci je tu niekto kto sa zivi exportom napr stavebneho, ci ineho tovaru, nekonkretizujem co. nie potravin. A predajom tu v Ch. Vedel by mi dat par rad. Kedze viem ze svajciari si potrpia na svajciarske vyrobky, je problém sa tu presadit i s kvalitnym vyrobkom napr.od ceskej ci sk firmy? Ako to vidite, ci mate skúsenosti? Za každú odpoveď budem vďačná. Krasny deň
25 júna, 2020 o 2:45 pm #32681Hedvika MeinuschÚčastník (Participant)ahoj. pred niekoľkými rokmi manžel riešil vývoz stavebného materiálu z Čiech na jednom fóre a nižšie posielam odpoveď, ktorá mu vtedy veľmi pomohla. Aktuálne tu úspešne predávame pre kamaráta jeho mozaiky, ktoré vyrába a posiela zo Slovenska, dovoz riešime cez https://www.balikdozahranicia.sk/balik-do-svajciarska-cena (vie sa prípadne postarať aj o clo), tak ak by ťa zaujímali ešte nejaké detaily, pokojne napíš 🙂
“Při exportu přes celnici už cca 6 let musíš mít EORI číslo tvz registraci u celníků , kterou pak musíš mít s ostatníma důležitýma informacema uvedenou na faktuře (něco jako DIČ u finančáku)
pokud chceš platit 0% clo tak :
a) zboží musí být tzv “nedostatkové” vis seznam z CH (kde stavební materiály nejsou)
b) musí ti celníci potvrdit doklad EUR1Aby ti tento doklad potvrdili
a) tak musíš být buď autorizovaný vývozce materiálu , kde pak stačí preferenční věta s číslem autorizace na fatuře (co je mnohem složitější proces takže na jednorázovej vývoz rozhodně nedoporučuji)
b) musíš mít na celnici ke budeš zaclívat zboží do statusu “vývozu” doložena dodavatelská prohlášení s preferencí původu , že materiály které vyvážíš byly vyrobeny v EU (přiložíš s prvním exportem zboží, oni si to založí pod nějaké číslo jednací k EORI a pak se na něj zpětně odkazuješ při dalších exportech)A jako daňový doklad pak neslouží faktura, ale doklad MRN (Movement Reference Number) potvrzený celníkama , tak jako ve všech vývozech mimo EU (MRN musí být řádně ukončeno před vstupem do dané země, jinak ti zruší vývoz a nemůžeš to použít)
Nicméně bych ti rozhodně doporučoval neprovádět zaclení sám , ale najmout si firmu , která vozí do CH pravidelně a má s tím má zkušenosti i celníka který jim zaclívá pravidelně (a zkontroluje ti i podklady) cena se pohybuje okolo 1500kč / za vystavení MRN+ EUR1 ale může se lišit. Protože jak narazíš na celníka, kterej bude mít “blbej den” , tak ti ten vývoz nepustí k vůli nějaké banalitě (jako je třeba špatně orazítkované EUR1 vývozcem, “nečitelný” podpis už se mi taky stalo , takže vše pod to hůlkovým.. nebo taky razítko u preferenční věty na faktuře i když je orazítkovaná o 10 cm níž..atd atd.. ) a nic s tím neuděláš (respektivě uděláš, ale než to vyřešíš tak ti to auto třeba bude i den dva tři stát někde na celníkách v CZ nebo v CH než tam znovu dojde originál faktury).”
- AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.